Internet a televízia


Na optickej sieti MTERONET poskytujeme dva typy pripojení:

  • FTTH (Fiber to the Home) – Optické vlákno je privedené priamo do domácnosti alebo bytu.
  • FTTB (Fiber to the Building) – Optické vlákno je privedené do budovy (napr. bytového domu), kde sa ďalej rozvádza cez metalickú sieť do jednotlivých bytov.
  • Pripojenie FTTH:
    • Optický sieťový terminál (ONT) – Zariadenie, ktoré premieňa optický signál na ethernetový a zabezpečuje pripojenie k našej sieti. METRONET poskytuje ONT podľa typu pripojenia.
      • ONT bez Wi-Fi – Funguje len ako prevodník, na bezdrôtové pripojenie je potrebný samostatný Wi-Fi router.
      • ONT s Wi-Fi – Niektoré modely ONT majú zabudovanú Wi-Fi, takže samostatný router nepotrebujete.
  • Pripojenie FTTB:
    • Wi-Fi router – Wi-Fi router si môžete od nás zakúpiť alebo prenajať za 2 € mesačne. Môžete použiť aj vlastný router.
    • LAN kábel (Ethernet kábel) – Na priame pripojenie zariadení (napr. počítača, smart TV) k ONT alebo routeru.

Ak si nie ste istí, aké zariadenie je pre vás najvhodnejšie, radi vám poradíme! 😊

Rýchlosť pripojenia je garantovaná iba pri programe METRONET BIZNIS GARANT, pri ostatných biznis a domácich službách je rýchlosť agregovaná.
V smart televízore je možné stiahnuť aplikáciu METROTV Box a pozerať TV bez setoboxu. Pri starších televízoroch, kde táto možnosť nie je, sa dá TV sledovať cez setobox. Poplatok za prenájom setoboxu je 2€ mesačne alebo je možné jeho odkúpenie. Pokiaľ by ste mali záujem pozerať televíziu na viacerých televízoroch bez aplikácie, na každý televízor je potrebný samostatný setobox. METROTV je tiež možné sledovať na notebooku, tablete či mobile.
Pre prihlásenie na live.metrotv.sk použite prihlasovacie údaje z Vašej METRONET zmluvy. Údaje sa nachádzajú vpravo hore na zmluve označené ako „Portálové meno“ a „Portálové heslo“.
Pre prihlásenie použite párovací kód. Kód je možné si vygenerovať na stránke live.metrotv.sk (prihlasovacie údaje k portálu nájdete na zmluve). Po prihlásení vyberte možnosť „Pridať zariadenie“, ktoré si pomenujte. Po uložení sa zobrazí Párovací kód, ktorý vložíte do aplikácie na svojom zariadení (televízor, setobox, android box, projektor).

Ak by ste pri generovaní kódu potrebovali pomoc, neváhajte nás kontaktovať na telefónnom čísle +421 915 859 255 alebo prostredníctvom e-mailu info@metronet.sk.

Zriadenie služby


Ak máte záujem o naše internetové alebo televízne služby, vyplňte prosím formulár, ktorý nájdete po kliknutí na tlačidlo „Mám záujem“ kdekoľvek na našej stránke. Prípadne nás môžete kontaktovať telefonicky alebo e-mailom.
V prípade záujmu o naše služby – nie viac ako 6 mesiacov pred skončením viazanosti u iného operátora – Vám vieme poskytnúť naše služby (internet/TV) bezplatne. Viac informácií o tejto možnosti Vám poskytne náš zástupca.
Áno, za aktiváciu služby sa platí poplatok. Aj keď v byte už bolo pripojenie využívané, je potrebné overiť funkčnosti siete, aktivovať Vaše konto, pripraviť zmluvy, prípadne nastaviť zariadenia.
Áno, ak sa sťahujete do oblasti pokrytej našou sieťou, môžete si služby preniesť na novú adresu. Stačí nás kontaktovať a dohodnúť si podmienky pripojenia na novej lokalite.
Áno. Služba METROTV funguje nezávisle od našej internetovej siete, takže ju môžete sledovať kdekoľvek na Slovensku. Stačí vám akýkoľvek stabilný internet, či už od iného poskytovateľa, cez mobilné dáta alebo Wi-Fi pripojenie.

Faktúry a platby


Faktúra je zasielaná emailom vždy v posledný deň v mesiaci, za ktorý Vám bola vystavená. Splatnosť fakúry je 7 dní.
Faktúru za služby METRONET môžete uhradiť nasledovnými spôsobmi:

Bankovým prevodom – Platobné údaje nájdete na faktúre.
Trvalým príkazom – Odporúčame pre pohodlnú a automatickú úhradu každý mesiac.
Platba v hotovosti – na pobočke s manipulačným poplatkom 1€.

Najpohodlnejšie je zriadenie trvalého príkazu, kedže číslo účtu, variabilný symbol a suma sú na každej faktúre zhodné. Taktiež je možná aj platba v hotovosti.

Platba inkasom alebo poštovou poukážkou nie možná.

Ak vám faktúra neprišla, skontrolujte e-mailovú schránku, vrátane spamu. Ak faktúru stále nemáte alebo máte problém s platbou, kontaktujte nás čo najskôr na našej infolinke alebo e-mailom, prekontrolujeme správnosť e-mailovej adresy a prepošleme faktúru.
Ak ste už faktúru uhradili, no napriek tomu ste dostali upomienku, môže to byť spôsobené:

Nesprávne zadaným alebo chýbajúcim variabilným symbolom, kvôli čomu nebola platba automaticky priradená k vášmu účtu.
Oneskorením bankového prevodu, najmä ak ste platbu posielali cez víkend alebo sviatok.

Ak si myslíte, že ste zadali platbu správne, pošlite nám potvrdenie o úhrade (napr. výpis z banky) a my platbu dohľadáme. Upozorňujeme, že v prípade nesprávne zadaných platobných údajov môže byť dohľadanie platby spoplatnené podľa aktuálneho cenníka. Preto vždy odporúčame skontrolovať variabilný symbol a platobné údaje pred odoslaním platby, aby sa predišlo oneskoreniam alebo zbytočným poplatkom.
Na stránke zákazníckeho portálu lms.metronet.sk zadáte ID zákazníka (portálové meno) a PIN (portálové heslo), ktoré máte vpravo hore na svojej zmluve o pripojení. V záložke Financie sa Vám zobrazia všetky Vaše faktúry a platby.
Ak platíte zo zahraničného účtu a vo Vašom internet bankingu nie je možnosť zadať variabilný symbol, môžete ho uviesť v referencii platiteľa v nasledujúcom formáte: /VSXXXX/SS/KS. Variabilný symbol Vám zostáva vždy rovnaký.
Áno, fakturačné údaje aj spôsob platby si môžete zmeniť. Stačí nás kontaktovať cez infolinku alebo e-mail a my vám pomôžeme s aktualizáciou. Pri zmene fakturačných údajov môže byť potrebné doložiť nové údaje (napr. IČO pri firemných zákazníkoch).

Technická podpora a servis


V rámci služieb METRONET DOMA máte nárok na štandardný servis 8/5, čo znamená, že technická podpora je dostupná pondelok až piatok počas pracovných hodín 8:00-16:30. V prípade poruchy robíme všetko pre to, aby bola vyriešená max. do 24 hodín. Pri službe METRONET DOMA600 a DOMA1000 je riešenie poruchy prednostné.

Ak by ste potrebovali nadštandardnú technickú podporu alebo rýchlejšie riešenie prípadných problémov, môžete sa informovať o možnostiach rozšíreného servisu.
Mimo štandardných pracovných hodín využívame externý český helpdesk, ktorý zabezpečuje základnú zákaznícku podporu a evidenciu požiadaviek. Ak sa nám nedovoláte, môžete očakávať spätný hovor od českého operátora. Vaša požiadavka bude následne odovzdaná nášmu tímu, ktorý ju vyrieši v najbližšom možnom termíne.
Servisný výjazd technika je bezplatný, ak ide o poruchu na strane METRONET. V prípade, že technický výjazd odhalí, že problém nespôsobila naša sieť ani zariadenia METRONETu, ale je spôsobený nesprávnym používaním alebo zariadením zákazníka, môže byť servisný zásah spoplatnený podľa aktuálneho cenníka.
Pred nahlásením poruchy odporúčame skontrolovať vlastné zariadenia (router, káble, nastavenia).

Rozviazanie zmluvy