Internet a televízia
Aké typy pripojenia poskytujete?
Na optickej sieti MTERONET poskytujeme dva typy pripojení: - FTTH (Fiber to the Home) – Optické vlákno je privedené priamo do domácnosti alebo bytu.
- FTTB (Fiber to the Building) – Optické vlákno je privedené do budovy (napr. bytového domu), kde sa ďalej rozvádza cez metalickú sieť do jednotlivých bytov.
Aké zariadenia sú potrebné na pripojenie internetu?
- Pripojenie FTTH:
- Optický sieťový terminál (ONT) – Zariadenie, ktoré premieňa optický signál na ethernetový a zabezpečuje pripojenie k našej sieti. METRONET poskytuje ONT podľa typu pripojenia.
- ONT bez Wi-Fi – Funguje len ako prevodník, na bezdrôtové pripojenie je potrebný samostatný Wi-Fi router.
- ONT s Wi-Fi – Niektoré modely ONT majú zabudovanú Wi-Fi, takže samostatný router nepotrebujete.
- Pripojenie FTTB:
- Wi-Fi router – Wi-Fi router si môžete od nás zakúpiť alebo prenajať za 2 € mesačne. Môžete použiť aj vlastný router.
- LAN kábel (Ethernet kábel) – Na priame pripojenie zariadení (napr. počítača, smart TV) k ONT alebo routeru.
- Optický sieťový terminál (ONT) – Zariadenie, ktoré premieňa optický signál na ethernetový a zabezpečuje pripojenie k našej sieti. METRONET poskytuje ONT podľa typu pripojenia.
- ONT bez Wi-Fi – Funguje len ako prevodník, na bezdrôtové pripojenie je potrebný samostatný Wi-Fi router.
- ONT s Wi-Fi – Niektoré modely ONT majú zabudovanú Wi-Fi, takže samostatný router nepotrebujete.
- Wi-Fi router – Wi-Fi router si môžete od nás zakúpiť alebo prenajať za 2 € mesačne. Môžete použiť aj vlastný router.
- LAN kábel (Ethernet kábel) – Na priame pripojenie zariadení (napr. počítača, smart TV) k ONT alebo routeru.
Ak si nie ste istí, aké zariadenie je pre vás najvhodnejšie, radi vám poradíme! 😊
Je rýchlosť pripojenia garantovaná?
Rýchlosť pripojenia je garantovaná iba pri programe METRONET BIZNIS GARANT, pri ostatných biznis a domácich službách je rýchlosť agregovaná.
Aké zariadenia sú potrebné k sledovaniu METROTV?
V smart televízore je možné stiahnuť aplikáciu METROTV Box a pozerať TV bez setoboxu. Pri starších televízoroch, kde táto možnosť nie je, sa dá TV sledovať cez setobox. Poplatok za prenájom setoboxu je 2€ mesačne alebo je možné jeho odkúpenie. Pokiaľ by ste mali záujem pozerať televíziu na viacerých televízoroch bez aplikácie, na každý televízor je potrebný samostatný setobox. METROTV je tiež možné sledovať na notebooku, tablete či mobile.
Ako sa prihlásim na portál live.metrotv.sk?
Pre prihlásenie na live.metrotv.sk použite prihlasovacie údaje z Vašej METRONET zmluvy. Údaje sa nachádzajú vpravo hore na zmluve označené ako „Portálové meno“ a „Portálové heslo“.
Ako sa prihlásim do aplikácie METROTV Box?
Pre prihlásenie použite párovací kód. Kód je možné si vygenerovať na stránke live.metrotv.sk (prihlasovacie údaje k portálu nájdete na zmluve). Po prihlásení vyberte možnosť „Pridať zariadenie“, ktoré si pomenujte. Po uložení sa zobrazí Párovací kód, ktorý vložíte do aplikácie na svojom zariadení (televízor, setobox, android box, projektor).
Ak by ste pri generovaní kódu potrebovali pomoc, neváhajte nás kontaktovať na telefónnom čísle +421 915 859 255 alebo prostredníctvom e-mailu info@metronet.sk.
Zriadenie služby
Akým spôsobom si môžem služby objednať?
Ak máte záujem o naše internetové alebo televízne služby, vyplňte prosím formulár, ktorý nájdete po kliknutí na tlačidlo „Mám záujem“ kdekoľvek na našej stránke. Prípadne nás môžete kontaktovať telefonicky alebo e-mailom.
Mal by som záujem o Vaše služby, ale mám ešte viazanosť u iného operátora.
V prípade záujmu o naše služby – nie viac ako 6 mesiacov pred skončením viazanosti u iného operátora – Vám vieme poskytnúť naše služby (internet/TV) bezplatne. Viac informácií o tejto možnosti Vám poskytne náš zástupca.
Koľko dní trvá proces od objednania po inštaláciu?
…
Platím za zriadenie (aktiváciu) pripojenia, ak v byte už mám inštalovaný kábel, ktorý však nebol dlho využívaný?
Áno, za aktiváciu služby sa platí poplatok. Aj keď v byte už bolo pripojenie využívané, je potrebné overiť funkčnosti siete, aktivovať Vaše konto, pripraviť zmluvy, prípadne nastaviť zariadenia.
Môžem si službu METRONET DOMA preniesť na inú adresu?
Áno, ak sa sťahujete do oblasti pokrytej našou sieťou, môžete si služby preniesť na novú adresu. Stačí nás kontaktovať a dohodnúť si podmienky pripojenia na novej lokalite.
Môžem si službu METROTV preniesť na inú adresu?
Áno. Služba METROTV funguje nezávisle od našej internetovej siete, takže ju môžete sledovať kdekoľvek na Slovensku. Stačí vám akýkoľvek stabilný internet, či už od iného poskytovateľa, cez mobilné dáta alebo Wi-Fi pripojenie.
Faktúry a platby
Kedy chodia faktúry a akú majú splatnosť?
Faktúra je zasielaná emailom vždy v posledný deň v mesiaci, za ktorý Vám bola vystavená. Splatnosť fakúry je 7 dní.
Ako môžem zaplatiť faktúru?
Faktúru za služby METRONET môžete uhradiť nasledovnými spôsobmi:
Bankovým prevodom – Platobné údaje nájdete na faktúre.
Trvalým príkazom – Odporúčame pre pohodlnú a automatickú úhradu každý mesiac.
Platba v hotovosti – na pobočke s manipulačným poplatkom 1€.
Najpohodlnejšie je zriadenie trvalého príkazu, kedže číslo účtu, variabilný symbol a suma sú na každej faktúre zhodné. Taktiež je možná aj platba v hotovosti.
Platba inkasom alebo poštovou poukážkou nie možná.